söndag 18 juli 2010

BH-2 med CERT!

En något hysterisk matte och en något coolare Foppa
Foppa i Vilsta-09 valpklassen










Herregud vilken helg! Den har varit fullspäckad!

I lördags var vi till Alfta och ställde Foppa och hans kullsyster Måne.
Jag hade egentligen tänkt att hoppa över Alfta, men jag anmälde tillslut och det var väl tur det!

I Unghundsklassen var det bara 3 st, den vann han och fick ett CK.
Redan där var jag mer än nöjd..och tänkte att vi åker nog fort i Bästa hane klassen, nu kommer jag inte ihåg hur många hanar som tävlade där..jag befann mig i ett lyckorus efter CK:t så jag var inte alls med och Eva(Foppas uppfödare) satt och grät så hon hann heller inte skriva ner vilka hanar det var med i bästa hane klassen. Inne i ringen fick vi springa många varv..tillslut går hon fram till en utav hundarna och tar den ägaren i hand och sen går hon mot oss och jag tänkte att nu blir vi avtackade..men icke hon pekade mot andra platsen och säger second..WHAT??

Sen när hon kommer fram med CERT:et till oss så befann jag mig i chock...jag kom dit för att iallafall få en 1:a i kvalité och skulle vara mer än nöjd om han fick ett CK sen går hunden och får ett CERT! Helt sjukt!

Så nu har Foppa skrapat ihop ett LC CERT och ett utställnings CERT och idag var Foppa med på ett mentalprojekt och med "beskrivningen" att han är en cool, trygg och balanserad Whippet..kan det bli bättre?

5 kommentarer:

  1. Underbart Fia!!! Grattis till både dig och Foppa :)/ Sofie Å

    SvaraRadera
  2. Härligt! Duktiga Foppa o duktiga du :)

    SvaraRadera
  3. fantastiskt fia! ett jättegrattis från oss i umeå!

    SvaraRadera
  4. Stort Grattis från en stolt far C.I.B (Internationell Champion) SUCH FIUCH DKUCH & NUCH Aaniston Afternoons & Coffeespoons.
    Jag hade inte helt fel angående denna kille.

    Vilka fantastiska resultat! Lycka Till i Vilsta!!
    /Mia Westerlund

    SvaraRadera
  5. Men gud vad roligt Fia..:) Stort grattis!!! :)

    /Ida

    SvaraRadera