söndag 11 juli 2010

Träning


Nu blir det inte överdrivet mycket träning pga hettan, men nu ikväll blev det svalt så då stack vi ut på en cykeltur, det blev en mil och jag körde lite intervaller med hundarna..vilken otrolig skillnad det är på hundarna, Rocco är ju mycket tyngre än Foppa och får anstränga sig rejält för att hänga med, medans Foppa springer med lätta steg förbi mig när jag cyklar allt jag kan. När vi nästan är hemma så promenerar jag den sista biten för att låta hundarna återhämta sig, Foppa är inte ens flåsig medans Rocco behöver de där 7-10 minutrarna för att få ner pulsen.


Nu sover de sött i alla fall.


Imorgon bär det av till Finland, familjen ska ut och åka färja och mysa lite.

Rocco åker till fam Dahlin/Larsson och Foppa tar grannflickan hand om, hon och hennes kompis sover över hos oss och jag kan lova att båda hundarna blir rejält bortskämda på varsitt håll.

Ska be flickorna att cykla en sväng med honom på kvällen, så han får röra på sig.


Skulle ha hunnit med en sväng i Lintjärn(sandtaget) innan helgen också, kanske får köra det på onsdagkväll.

Utställning på lördag, ska bli spännande att se vad han får för bedömning den här gången. Han är ju absolut värd mer än en 2:a i kvalité i alla fall, nog för att han behöver mogna på sig, men går man i unghundsklassen så borde man ha lite överseende med sånt. Men det är ju olika från domare till domare.


Nu ska jag klippa och fila klor:)


1 kommentar:

  1. Men shit,vad är det för jätte i bakgrunden då?? =)
    Den såg så stor ut hihi :P
    Ha det så bra på resan!
    KRAM

    SvaraRadera