lördag 15 maj 2010

LC premiär!

I torsdags morse fick jag ett meddelande av Ullis, hon frågade om jag ville hänga med till Trödje för att köra lite LC, klart jag ville hänga på! Så istället för att ha en städdag som egentligen var inplanerat så packade jag in mig själv, packning och Foppa i Ullis bil och for mot Gävle.

Och det var lika kul som jag hade föreställt mig att det skulle vara, eller kanske till och med lite roligare ändå!
Foppa tyckte såklart att det var skit kul att jaga trasan och han skötte sig utmärkt, helt fokuserad på trasan, till och med när han sprang med stödhund.
När domaren skrev på pappren på att han hade klarat sitt första träningslopp, så sa han "det gick ju galant det där, inga problem alls" .
Nu behövs det bara två godkända träningslopp till så har han licens för att tävla!
Så vi har anmält oss till LC prov i söderhamn den 5 juni, hoppas bara att han hinner få sin licens innan.

Det är så häftigt att se sin hund göra det den är avlad till!

Nu är jag fast kan jag säga!

3 kommentarer:

  1. Ja han var jätteduktig! O roligt var det! Hoppas ja tar mig ut o kan köra lite till oxå, så kanske man blir o åka runt på en massa Lc träningar/tävlingar sen :) /Jenny

    SvaraRadera
  2. Heja Foppa! Om han inte hinner få sin licens får han säkert springa ett träningslopp eller licensloppet i Söderhamn! Vad roligt! Då ses vi där!

    SvaraRadera
  3. =) Då är det bara fler whippets som behövs för att det ska bli riktigt bra ! ;)

    SvaraRadera